-->

Saturday 26 May 2012

Tutorial: Highlight warna berbeza


Assalamualaikum .

Hai . aku baru habis dengan edit blog ni . heh . aku tau hodoh . bydeway , korang tau ke apa  highligh diffrent kaler ni ? tak faham . meh aku terangkan sebelum aku buat tutorial tu .
Cuba korang hilightkan ayat ni . 
ha, berubah jadi kaler kelabu kan ?  k , dah malas nak hurai panjang-panjang lagi. lets start the tutorial .


1. Pergi ke Dashboard >> Design >> Edit HTML . search atau CTRL+F code di bawah ni 
a:link {
2. dah jumpa ? k . now , copy code ni  dan pastekan atas code a:link { 
::-moz-selection {
background:#F9B7FF;
color:#FFFFFF;
}
 
::selection {
background:#F9B7FF;
color:#FFFFFF;
}
 korang boleh tukar kaler dia yang aku highlightkan kaler merah tu k . korang boleh cari code warna tu kat SINI
3. Save ! Done .
|| Terima Kasih ||

No comments:

Post a Comment